Polski Związek Głuchych Zarząd Główny uprzejmie informuje, że Narodowy Fundusz Zdrowia uruchomił Teleplatformę pierwszego kontaktu (TPK). Usługa ta jest kierowana również dla osób Głuchych. Komunikacja odbywa się w języku migowym, przy wsparciu tłumacza Polskiego Języka Migowego. Ta nowa usługa z pewnością ułatwi Pacjentom kontakt z pielęgniarką/położną lub lekarzem w sytuacji nagłego pogorszenia stanu zdrowia w godzinach wieczornych, weekendy oraz święta.
Kiedy i jak można korzystać z TPK?
W razie nagłego pogorszenia stanu zdrowia poza godzinami pracy podstawowej opieki zdrowotnej Pacjent ma możliwość skontaktowania się z Teleplatformą pierwszego kontaktu za pomocą, bezpłatnego, ogólnodostępnego, jednego w skali kraju, numeru telefonu 800 137 200 oraz przy pomocy wideoczatu. Kontakt taki może zostać nawiązany w dniach i godzinach pracy platformy, tj. od poniedziałku do piątku w godzinach od 18:00 dnia danego do 8:00 dnia następnego oraz w soboty i niedziele oraz inne dni ustawowo wolne od pracy w godzinach od 8:00 dnia danego do 8:00 dnia następnego. Podczas połączenia w razie potrzeby pacjent może otrzymać e-receptę, e-skierowanie lub e-zwolnienie.
Aby skorzystać z porady pielęgniarki/położnej lub lekarza w ramach Teleplatformy poprzez wideoczat należy wejść na stronę internetową Narodowego Funduszu Zdrowia (www.nfz.gov.pl). Na wskazanej stronie, w prawym górnym rogu, znajduje się zakładka dedykowana Teleplarformie pierwszego kontaktu. Po kliknięciu tejże zakładki zostajemy przeniesieni na stronę dedykowaną TPK: (https://www.nfz.gov.pl/kontakt/teleplatforma-pierwszego-kontaktu/). Na dole strony znajduje się odnośnik, po kliknięciu którego zostajemy przeniesieni na stronę, z której bezpośrednio możemy połączyć się z tłumaczem Polskiego Języka Migowego, a następnie z personelem medycznym.